JoomlaLock.com All4Share.net

Blog (25)

Az 5 elem tana

Gál Attila Írta:

A Hagyományos Kínai Orvoslásban (HKO) az öt elem elméletét az élettan és a kórtan, valamint a szervezet és a környezet közötti kapcsolatok magyarázatára használják. Az öt elem tanának ismerete irányt mutat az állapotfelmérésben és a megfelelő korrekciós eljárás kiválasztásában is. Az elmélet szerint a Világegyetemet és így az emberi testet is az 5 őselem, szubsztancia alkotja, amelyek között különöző kapcsolatok működnek az egyensúly azaz az egészség, a harmónia fenntartása érdekében.

Az 5 elemhez kapcsolódik a 12 fő meridián (energiapálya), mégpedig úgy, hogy mindegyik elemhez 1-1 yin és yang meridián tartozik, kivéve a Tűz elemet, amihez 2 pár meridián kapcsolódik.

A testünkben található 12 fő meridián felsorolását, valamint annak feltüntetését, hogy az egyes meridiánok melyik elemhez tartoznak az alábbi táblázat tartalmazza. A táblázat megjelöli azon időszakokat is, amikor az adott meridián működése a legaktívabb.

Brain Gym® működése az idegrendszer tükrében

Gál Attila Írta:

Az integrált aggyal történő tanulás központi kérdés a kineziológiai rendszerekben. Integrált aggyal történő tanulás azt jelenti, hogy mindkét agyféltekénk potenciálját felhasználom a tanulás során. Mit is jelent ez a gyakorlatban? 

A tanulás esszenciája az alkalmazható tudás….

Gál Attila Írta:

Mit sem ér a tanulás, ha azt alkalmazni nem képes az ember.

Szeptemberben, amikor az iskola elkezdődik, valljuk be kevesen vannak azok, akiknek az iskolakezdés szóra nem ugrik össze a gyomruk. Talán az első osztályba készülő gyerekek azok, mert még nem tudják mi vár rájuk.

Akik már jártak iskolába gyermekek, vagy felnőttek, pontosan tudják, hogy milyen nehéz, napi szintű megfelelésnek lesznek kitéve óráról órára.

Kutyával támogatott fejlesztő foglalkozás a pedagógiában

Gál Attila Írta:

Nándori Erika

Szakvizsgázott mester gyógypedagógus, Terápiás kutyakiképző és felvezető 

„A kutyák többsége nem hiszi: tudja, hogy maga is emberi lény.” – Jane Swan etológus

Bevezetés

Amikor egy gyermek iskolába kerül, egy csapásra megváltozik körülötte a világ. Az, amit eddig egységben látott és élt meg, amely folyton tágult, színesedett körülötte, most egyszeriben feldarabolódik matematikára, írásra, olvasásra, testnevelésre, 45 és 15 percekre. Ettől a pillanattól kezdve a felnőtt társadalom teljes érték tagjává váláshoz szükséges tudás egy jó részét az emberi kultúra egy sajátos "találmányának" köszönhetően intézményesített keretek között, az iskolában kell, hogy elsajátítsa. Az iskolai keretek között történő képzés természetéből adódóan gyakran kerül kényszerű döntés elé a gyermek és a vele foglalkozó felnőttek is, amikor választaniuk kell a játék és a munka között. Felmerül azonban a kérdés, valóban választani kell? Az iskola tényleg nem alkalmas terep arra, hogy a gyermeknek lehetősége legyen ősi-biológiai késztetéseihez, formálódó társas készségeihez bizonyos értelemben jobban illeszkedő módon játszva tanulni és tanulva játszani?

Szuggesztió és érzelem

Gál Attila Írta:

A szuggesztió olyan ideginger, mely az idegrendszeren keresztül hatást gyakorol az egész szervezetünkre. Szavak, gondolatok, képzetek útján kerül be elménkbe az inger, majd terjed tova az idegrendszer pókhálószerű szövevényében és alakítja, formálja testünket, egészségünket, körülményeinket. 

Emil Coué módszere szempontjából kétféle szuggesztiót különböztetünk meg: 

  1. Idegen szuggesztióról akkor beszélünk, amikor egy külső személy ad impulzusokat a beteg számára. Az idegen szuggesztió eredményessége nagymértékben függ a gyógyító személyiségétől, karizmájától. Valamint attól, hogy a terapeuta ki tudja e váltani a megfelelő érzelmi hatást a betegénél.

Meg kell jegyeznem, hogy az idegen szuggesztió Coué módszerének szempontjából nem azonos a hipnózissal. A hipnózis egy módosult tudatállapot, amiben a tudattalan élmények közvetlenül hozzáférhetővé válnak az orvos számára. Ezen élmények feldolgozásához feltétlenül szükséges szakképzett orvos jelenléte, aki segíti a folyamatot, és közbe tud avatkozni, ha szükséges. Ezért hipnózist kizárólag erre szakképzett orvos végezhet!

Mi a coaching?

Gál Attila Írta:

Az utóbbi évek elképzelései szerint a tanácsadások különböző formáinak a társadalomban az élethosszig (LifeLong Learning) tartó tanulás részeként állandó szolgáltatássá kell válnia. Így a tanulási folyamat elkíséri az egyéneket és a közösségeket egész életük során.

Ez a folyamat azonban csak akkor lehet sikeres, ha tanácsadás kevesek kiváltsága helyett mindenki számára elérhetővé válik. Sajnálatos, hogy hazánkban még nem alakult ki annak a kultúrája, hogy akinek problémája van, az egy külső, objektív segítőhöz fordul. A hozzáállás ugyan lassan változik, de még mindig az, hogy “Aki ilyen helyre jár, az nem normális.”

Gyógyító képzelet

Gál Attila Írta:

Már nagyon régi időkben is tudták, hogy a képzelet segítségével képesek vagyunk gyógyító potenciálunkat mozgósítani. Az ősi Ayurvédikus gyógyító eljárásokban is helyet kaptak az imaginációs gyakorlatok, de a Hagyományos Kínai Orvoslásban a Chi Kung gyakorlatok során is a képzelet segítségével irányítják a gyakorlók a gyógyító energiát a megfelelő helyre.

Érintésterápiák

Gál Attila Írta:

Mindannyian ismerjük a melegség, a közelség és az érintés iránti vágyat, azt a vágyat, amely nem a kéjes érintésről szól.

Egyes pszichológusok szerint a testi kontaktus, az érintés fontosabb a szexnél. "Az érintés hiánya sokkal súlyosabb lelki zavarokat okoz, mint a szex hiánya – állítja Doris Wolf  német  pszichológus - Sok ember, aki szexuális problémák miatt kér segítséget, tulajdonképpen csak a gyengédség hiányától szenved." Ezt a nézetet mások is megerősítik.  

Feliratkozás az RSS csatornára

  

Honlapunkon cookie-kat használunk, amik segítenek a legjobb szolgáltatások nyújtásában. Részletek az Adatkezelési Tájékoztatóban.