JoomlaLock.com All4Share.net

Stresszekezelő technikák

Alternatív Képességfejlesztő Tanácsadó

Általános tájékoztató

Írta: Gál Attila

Az információs társadalom elvárásainak megfelelően a gyermekek hegynyi információt kapnak az iskolában, amiknek a feldolgozása, megértése és alkalmazása egyre nagyobb kihívások elé állítják őket.

Ennek és a nem minden esetben ideális életmódnak, mozgásfejlődésnek, táplálkozásnak köszönhetően hazánkban is egyre nő a dyslexiás, tanulási akadályozottsággal küzdő gyermekek száma.

Nemzetközi felmérések azt mutatják, hogy közel 30% a tanulási kihívásokkal viaskodó gyermekek száma, de van olyan adat is, ami szerint eléri a 40%-t a fejlesztésre szorulók aránya.

Bővebben
Tanulási coaching technikák

Írta: Gál Attila

A képzési modul célja:

A továbbképzés célja, hogy a résztvevők és résztvevő pedagógusok megismerjék a legújabb kutatásokon alapuló tanuláselméletet a tanulási stílusok és a hatékony tanulás összefüggéseiről, a gyorsított tanulási modell alkalmazásáról. Saját élményű gyakorlatok során olyan módszertani pluszt kapjanak, amivel a kognitív tanulás illetve tanítás hatékonyságát nagymértékben emelni tudják az oktató-nevelő munkájuk során.

A képzés időtartama: 60 óra (6 nap, napi 10 óra, 09.00-17.30 óra között)

A képzés időpontja: 2018. febr. 9-10-11., ápr. 6-7-8.

Jelentkezési határidő: 2018. febr. 1.

A képzés rövid ismertetése:

Ahhoz, hogy tanulás zökkenőmentes és hatékony legyen ismernünk kell a saját tanulási stílusunkat. Milyen módon vesszük fel az információkat, hogyan raktározza azokat az elménk, milyen a tanulási környezet, milyen eszközöket és módszereket tudunk alkalmazni a hatékony tanulás során. A modern kutatási eredmények alapján összeállított tanulási technikák széles tárházát nyújtja a modul.

A képzés tematikája:

  • A gyorsított tanulás in-and-out modellje.
  • A tanulási környezet, a tanuló személy és a tanulási eszközök.
  • A hatékony tanulás folyamat: kódolás, áttekintés, gyakorlás.
  • A tanulási stílus 5 jellemzője. A saját tanulási stílus összeállítása.
  • A tudás alapú tanulás folyamata.
  • Egyhurku és kéthurku tanulási modellek.
  • Az optimális tanulási állapot beállítása: mozgás, táplálkozás, környezet.
  • Egyéni tanulási módszerek. 200 tanulási technika ismertetése.
  • Memória működése. Mnemotechnikák a jobb emlékezetért.
  • Relaxáció, légzőgyakorlatok, irányított figyelem technikái.
  • Célképzés szabályai.
  • típusú időbeosztás.
  • Reaktív-proaktív viselkedés jelentősége.

Kiknek ajánlott a képzés?

  • szülőknek, akik segíteni, támogatni szeretnék gyermekük fejlődését,
  • szakembereknek, akik tanulókkal foglalkoznak,
  • pedagógusoknak (60 órás minősített képzés!!!)
  • közép és felsőfokú képzésben tanulóknak,
  • felnőtteknek, akik újra iskolapadba úlnek és úgy érzik nincsenek eszközeik a tanuláshoz.

A képzés végére teljesítendő tartalmi követelmények:

A képzés résztvevője:

  • ismerje a legújabb kutatásokat a tanulásról, a tanulási stílusok és a hatékony tanulás összefüggéséről, a gyorsított tanulási modell alkalmazásáról,
  • ismerje a tanulási ciklus 3 komponensét,
  • ismerje a Vizuális, Auditív, Kinesztetikus tanulási technikákat és módszereket, illetve az egyéni preferenciához igazított alkalmazási lehetőségeket,
  • legyen képes elvégezni a egyéni preferencia értékelő teszteket, melyek segítségével felmérheti a tanuló érzékelési preferenciáit, tanulási stílusát, agyféltekei működését, környezeti preferenciáit,
  • legyen képes kiválasztani, továbbá a tanulókkal elsajátíttatni, begyakoroltatni a saját tanulási stílusuknak megfelelő egyéni tanulási technikákat, amelyek segítségével meggyorsítható és hatékonnyá tehető a tanulás.

A modul teljesítése akkor sikeres, ha a hallgató részt vett minden gyakorlaton és azokat sikerrel elvégezte.

Egy szabadon választott személlyel/tanulóval vegye fel az I. számú jegyzet 1. számú mellékletében szereplő Személyes tanulási profilom preferencia értékelő táblázatot. Ez alapján tegyen írásban javaslatot az egyéni tanulási technikák alkalmazására. Írjon legalább 5-5 módszert a vezető tanulási modalitáshoz, illetve a tanulási stílushoz a felmérés tükrében. A záró írásbeli munka terjedelme maximum 5-7 oldal, elkészítésének határideje az utolsó foglalkozási órát követő 1 héten belül.

Az értékelés szempontjai: A záró dolgozat elfogadható, amennyiben tartalmazza a továbbképzésen elhangzott ismereteket, kulcsfogalmakat. A megismert módszereket adekvátan alkalmazza a résztvevő a tanulási tervekben.

Megengedett hiányzás 5 óra. Amennyiben a hallgató Önhibájából nem vett részt a képzésen, úgy az adott részt meg kell ismételnie, melyet 50% kedvezménnyel tehet meg. Amennyiben önhibáján kívül nem tudott részt venni a képzésen, úgy igazolás bemutatása mellett az adott részt egyszer díjtalanul megismételheti.

A képzési modul ára: 75 000.- (ÁFA mentes) + 2x4000.- jegyzet költség (2db 100-100 gyakorlatot tartalmazó jegyzet, melyet kézikönyvként használhat.)

A hallgató ajándékba megkapja a Gyógyító célok c. könyvet. 

A képzés pedagógus akkreditációs nyilvántartási száma: 23/388/2015.

A képzés leírása:

A gyermekek egyre nagyobb terhelésnek vannak kitéve az iskolában. A hatalmas információmennyiséget képtelen az agyuk feldolgozni, hegynyi információt kapnak, amiknek a feldolgozása, megértése és alkalmazása egyre nagyobb kihívások elé állítja őket. Ennek és a nem minden esetben ideális életmódnak, mozgásfejlődésnek, táplálkozásnak köszönhetően hazánkban is egyre nő a dyslexiás, tanulási akadályozottsággal küzdő gyermekek száma. Nemzetközi felmérések azt mutatják, hogy közel 30% a tanulási kihívásokkal viaskodó gyermekek száma, de van olyan adat is, ami szerint eléri a 40%-t a fejlesztésre szorulók aránya. Ahhoz, hogy a tanulás zökkenőmentes és hatékony legyen, ismernünk kell a saját és tanítványaink tanulási stílusát. Milyen módon vesszük fel az információkat, hogyan raktározza azokat az elménk, milyen a tanulási környezet, milyen eszközöket és módszereket tudunk alkalmazni a hatékony tanulás során? A modern kutatási eredmények alapján összeállított, személyre szabott tanulási technikák széles tárházát nyújtja a képzés. A résztvevő megismerkedhet azokkal a gátló és segítő tényezőkkel, amelyek hatkonyabbá, gyorsabbá teszik a tanulást. Konkrét tanácsokat kaphat a képzésen, illetve adhat a képzést elvégző a hozzá forduló tanulóknak, segítve őt a tanulási folyamatában.

A képzés során a résztvevők a gyakorlatokat a Gyorsított tanulási technikák jegyzet I.-II. című módszertani gyűjteményből végzik.

Ajánlott irodalom:

  • Dryden és Dr. Vos: A tanulás forradalma I.-II., 2004, Budapest, Bagolyvár kiadó
  • Joshua Foer: Eisteinnel a Holdra, 2012, Budapest, Század Kiadó
  • Emil Coué: Az autoszuggesztió végzésének technikája, letölthető: http://www.egyensulyert.hu/downloads/autoszuggesztio.pdf
  • Emil Coué: Elméd gyógyító hatalma, 2010, Dunaújváros, Egyensúlyért Bt.
  • Allan és Barbara Pease: Memóriakontroll, 2006, Budapest, Fiesta Stúdió Könyvkiadó
  • Noah St. John: A Siker titkos kódja, 2010, Budapest, Bagolyvár kiadó
  • David Allen: Intézz el mindent, 2010, Budapest, Bagolyvár kiadó
  • Dr. Caroline Leaf: Tehetség vagy!, 2014, Debrecen, Denton 2000 Bt.

Cikkeink:

 

FIGYELMEZTETÉS! A képzésen bemutatott technikák, gyakorlatok nem diagnosztikai értékűek, nem adnak orvosi javaslatot és nem helyettesítik a szakorvosi ellátást. Az információkkal nem szándékozunk orvosi, fiziológiai vagy egyéb hasonló szolgáltatást ajánlani. Ha valaki szakorvosi ellátásra szorul, arra bátorítjuk, hogy keresse fel kezelőorvosát. Az itt tanult teszteket, korrekciókat mindenki saját felelősségére alkalmazhatja.

Tanácsadás gyakorlata

Írta: Gál Attila

TANÁCSADÁS GYAKORLATA

A képzési modul célja:

A résztvevő megismerje és képes legyen alkalmazni a tanácsadás során a megfelelő kommunikációs módszereket a szülőkkel, gyermekekkel, ügyfelekkel.

A képzés időtartama: 40 óra (5 nap, napi 8 óra, 09.00-17.00 óra között)

A képzés időpontja: 2017. október 7-8., november 4-5., december 3.

Jelentkezési határidő: 2017. szept. 30.

A képzés ismertetése:

A tanácsadás gyakorlata modul során a résztvevő megismerkedik azokkal a kommunikációs módszerekkel, amelyek segítségével feltárható az ügyfél szándéka, hozzáállása, motívációja a tanulással kapcsolatban. A tanult kérdezési és kommunikációs technikákat alkalmazhatja mind a tanácsadás, mind az üzleti életben. A képzés magába foglalja a vizuális kommunikáció kapcsán egyes gyermekrajzokon keresztül történő korrekciós tanácsadást is.

A képzés tematikája:

  • Tanácsadás szerepe a segítő szakmákban, azaz hogy adjunk úgy tanácsot, hogy nem adunk tanácsot?
  • Alkalmazott kérdezési technikák a gyakorlatban.
  • VAK modell.
  • Rapport kialakítása gyermekekkel/felnőttekkel.
  • Hatékony, változást elősegítő kommunikáció alkalmazása.
  • Meggyőzés, motiváció a modern korban.
  • A változást segítő kommunikáció.
  • Asszertív kommunikációs tréning.
  • Gyermekekkel való együttműködés specialitásai.

A képzési modul ára: 62 500.- (ÁFA mentes) + jegyzet költség

A modul teljesítése akkor sikeres, ha a hallgató részt vett minden gyakorlaton és azokat sikerrel elvégezte. Megengedett hiányzás 4 óra.

Amennyiben a hallgató Önhibájából nem vett részt a képzésen, úgy az adott részt meg kell ismételnie, melyet 50% kedvezménnyel tehet meg. Amennyiben önhibáján kívül nem tudott részt venni a képzésen, úgy igazolás bemutatása mellett az adott részt egyszer díjtalanul megismételheti.

FIGYELMEZTETÉS! A képzésen bemutatott technikák, gyakorlatok nem diagnosztikai értékűek, nem adnak orvosi javaslatot és nem helyettesítik a szakorvosi ellátást. Az információkkal nem szándékozunk orvosi, fiziológiai vagy egyéb hasonló szolgáltatást ajánlani. Ha valaki szakorvosi ellátásra szorul, arra bátorítjuk, hogy keresse fel kezelőorvosát. Az itt tanult teszteket, korrekciókat mindenki saját felelősségére alkalmazhatja.

Komplex mozgásterápia

Írta: Gál Attila

 

KOMPLEX MOZGÁSTERÁPIA

A modul címe: Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására 

A Kulcsár Mihályné által összeállított program.

A képzés időtartama: 60 óra (6 nap, napi 10 tanóra, 09.00-17.30 óra között)

A képzés időpontja: 2018. márc. 2-3-4., márc. 16-17-18.

Jelentkezési határidő: 2018. febr. 25.

A modul célja:

  • Az eltérő fejlődésű vagy tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek segítése, integrálása.
  • A mozgás felhasználása a tanulási képesség fejlesztésére.

A modul során a részt vevők megismerik az idegrendszer működését, az idegrendszer érése és a mozgásfejlődés közötti összefüggéseket, a működésbeli hiányosságokat, okokat, tüneteket és képessé válnak ezek korrigálására. Megtanulják a komplex vizsgálati eljárást, és ez alapján fejlesztési terv összeállítását.

Hiteles és nagy tapasztalattal rendelkező oktatóktól, a módszer kidolgozóitól tanulhatja meg a fejlesztés mesterfogásait.

A képzés ismertetése: 

A mozgás az első kommunikációs eszköz a világgal való kapcsolatfelvételben. A mozgás fejlődése szoros kapcsolatban áll az idegrendszer érésével. A mozgásra települnek a humánspecifikus kommunikációs készségek, a beszéd és az írott beszéd, az olvasás és írás. Ha a mozgásfejlődés eltér genetikailag programozott rendjétől, az agy kérgi szintjén is akadályozott lehet az ingerületvezetés. Az idegrendszer éretlenségi tünetei lehetnek az írás, olvasás, számolási nehézség, figyelemkoncentrációs zavar, memóriazavar, magatartási zavar. A képzés során az elméleti és gyakorlati munka párhuzamosan, egymást kiegészítve folyik.

A képzés tematikája:

  • A tanulási nehézség problémaköre, előjelei, okai.
  • Az iskolaérettség feltételei.
  • Kutatási irányzatok.
  • Az idegrendszer működése.
  • A mozgásfejlődés menete és idegrendszeri alapjai.
  • Az olvasás idegrendszeri alapjai.
  • A nagycsoportos vizsgálat ismertetése.
  • A kiscsoportos vizsgálat ismertetése.
  • Egyéni vizsgálat.
  • A vizsgált területek értékelése, fejlesztési lehetősége, a kapott eredmények feldolgozása.
  • A terápia mozgásanyagának megtanulása.
  • Önálló vizsgálatvégzés.
  • Terápia tervezés.

 Alkalmazott módszerek: előadás, konzultáció, bemutatás, megfigyelés, saját élményű mozgástréning, önálló munka.

Előadók: Kulcsár Mihályné fejlesztőpedagógus, a módszer kidolgozója, Kulcsár György pedagógus, Kulcsár Katalin pedagógus. 

 A tanfolyam teljesítésének tartalmi követelménye:
A résztvevő ismerje meg a mozgásterápia elméletét és idegrendszeri alapjait.
Ismerje és legyen képes bemutatni a tanult mozgásformákat.
Legyen képes a vizsgálatok önálló elvégzésére, az eredmények összehasonlítására.
Elemezze az adatokat és állítson fel személyre szóló terápiát. 
Legyen képes a megszerzett ismeretanyagot beépíteni a mindennapi munkájába.

A tanúsítvány kiadásának feltétele: 

A résztvevő a tanfolyam összes óraszámának legalább 83%-án legyen jelen. (Egy napot hiányozhat.)
Tegyen sikeres szóbeli és írásbeli vizsgát. Amennyiben a hallgató Önhibájából nem vett részt a képzésen, úgy az adott részt meg kell ismételnie, melyet 50% kedvezménnyel tehet meg. Amennyiben önhibáján kívül nem tudott részt venni a képzésen, úgy igazolás bemutatása mellett az adott részt egyszer díjtalanul megismételheti.

Alapította: LOGO-PED KM BT.

Ez a modul pedagógusok számára akkreditált és 60 kredit pontot ér!!!

A képzési modul ára: 75 000.- Ft (ÁFA mentes), mely összeg tartalmazza az oktatáshoz szükséges segédanyagokat és a módszert ismertető „A tanulás öröm is lehet” című könyvet.

A modult sikeresen teljesítők megkapják Kulcsár Mihályné tanúsítványát, mely feljogosít a módszer alkalmazására.

A vizsgálathoz szükséges eszközök:

A résztvevő biztosítja:


  • színes rudak (7-8 féle, mindből két darab),

  • színes korongok, kb. 3 cm átmérőjű (6 db piros, 4 db kék, 4 db zöld, 2 db sárga), a korongok képe egy A/4-es lapon ,

  • 1 db vastag cipőfűző,

  • apró színes gyöngyök (10-20 db),

  • fűzőszál vagy damil (40-50 cm hosszú),

  • 6-7 m hosszú zsineg,

  • színes ceruzák (alapszínek + szürke + lila + rózsaszín),

  • babzsák vagy kisméretű labda,

  • papírhenger (távcsőnek),

  • a konfliktushelyzetet ábrázoló képek kiszínezése,

  • az eseménysort ábrázoló képek felragasztása keményebb lapra, majd kivágása. 

A résztvevő készen kapja:


  • vizsgálati lap (4db),
  • anamnézis lap (1db),
  • feladatlap (2x3 db),
  • konfliktushelyzeteket ábrázoló kép (2db),
  • eseménysort ábrázoló képek.
 

A tanfolyamot elvégzett résztvevők - előzetes egyeztetés után – 7 éven belül, térítésmentesen ismételhetnek, de erről újabb tanúsítványt nem kapnak. 

FIGYELMEZTETÉS! A képzésen bemutatott technikák, gyakorlatok nem diagnosztikai értékűek, nem adnak orvosi javaslatot és nem helyettesítik a szakorvosi ellátást. Az információkkal nem szándékozunk orvosi, fiziológiai vagy egyéb hasonló szolgáltatást ajánlani. Ha valaki szakorvosi ellátásra szorul, arra bátorítjuk, hogy keresse fel kezelőorvosát. Az itt tanult teszteket, korrekciókat mindenki saját felelősségére alkalmazhatja.

Stresszkezelő technikák

Írta: Gál Attila

 

STRESSZKEZELŐ TECHNIKÁK

A képzési modul célja:

A résztvevő megismerje a stresszelméletet. Képes legyen alkalmazni az egyes stresszekezelő technikákat annak érdekében, hogy megelőzze a stresszhez kapcsolódó állapotok kialakulását, illetve kezelni tudja a már kialakult stresszt okozó helyzetet.

A képzés időtartama: 24 óra (3 nap, napi 8 óra, 09.00-17.00 óra között)

A képzés időpontja: 2018. január 6-7., 20.

Jelentkezési határidő: 2018. jan. 02.

A képzés ismertetése:

A modern kor kihívás elé állítja az evolúciósan bevált “üss vagy fuss” rendszert. Ez jól működött a régi időkben, amikor volt lehetőség menekülni, vagy támadni. A mai világban már nincs így. A tehetetlenség óhatatlanul stresszhez vezet. De az is, ha nem tudunk teljesíteni, nem tudunk megfelelni, vagy eleve félelmek kerítenek a hatalmába… Az eredmény a kudarc, vagy betegség. A modul során jópár stresszkezelő technikát ismerhet meg, amelyek segítségével képes a kontrollt kezébe venni és így kezelni a stresszel telített helyzeteket.

A modul tematikája:

  1. Mi a stressz? Miként hat a szervezetünkre. Stresszelmélet (Röviden, mert Ön sem az elméletre kíváncsi!).
  2. Milyen tényezők befolyásolják a stresszhez való viszonyunkat? Miként tudja ezeket befolyásolni.
  3. Biofeedback módszerek: testemlékezet, izomreakciók.
  4. Érintés jelentősége az egészsésges személyiségfejlődésben.
  5. Bárki által alkalmazható hétköznapi gyakorlatok az érzelmi stressz kezelésére.
  6. Táplálkozás, stressz és tanulás kapcsolata.
  7. Tanulással kapcsolatos célok stresszmentesítése.
  8. A kiégettség kezelése.
  9. Motiváció.
  10. Tehetség fogalma, kialakulása.

A képzési modul ára: 37 500.- (ÁFA mentes) + 1500.- jegyzet költsége.

 

FIGYELMEZTETÉS! A képzésen bemutatott technikák, gyakorlatok nem diagnosztikai értékűek, nem adnak orvosi javaslatot és nem helyettesítik a szakorvosi ellátást. Az információkkal nem szándékozunk orvosi, fiziológiai vagy egyéb hasonló szolgáltatást ajánlani. Ha valaki szakorvosi ellátásra szorul, arra bátorítjuk, hogy keresse fel kezelőorvosát. Az itt tanult teszteket, korrekciókat mindenki saját felelősségére alkalmazhatja.

  

Honlapunkon cookie-kat használunk, amik segítenek a legjobb szolgáltatások nyújtásában. Részletek az Adatkezelési Tájékoztatóban.