JoomlaLock.com All4Share.net

A képzési modul célja:

A továbbképzés célja, hogy a résztvevők és résztvevő pedagógusok megismerjék a legújabb kutatásokon alapuló tanuláselméletet a tanulási stílusok és a hatékony tanulás összefüggéseiről, a gyorsított tanulási modell alkalmazásáról. Saját élményű gyakorlatok során olyan módszertani pluszt kapjanak, amivel a kognitív tanulás illetve tanítás hatékonyságát nagymértékben emelni tudják az oktató-nevelő munkájuk során.

A képzés időtartama: 60 óra (6 nap, napi 10 óra, 09.00-17.30 óra között)

A képzés időpontja: 2017. febr. 11-12., ápr. 08-09., máj. 6-7.

Jelentkezési határidő: 2017. febr. 1.

A képzés rövid ismertetése:

Ahhoz, hogy tanulás zökkenőmentes és hatékony legyen ismernünk kell a saját tanulási stílusunkat. Milyen módon vesszük fel az információkat, hogyan raktározza azokat az elménk, milyen a tanulási környezet, milyen eszközöket és módszereket tudunk alkalmazni a hatékony tanulás során. A modern kutatási eredmények alapján összeállított tanulási technikák széles tárházát nyújtja a modul.

A képzés tematikája:

  • A gyorsított tanulás in-and-out modellje.
  • A tanulási környezet, a tanuló személy és a tanulási eszközök.
  • A hatékony tanulás folyamat: kódolás, áttekintés, gyakorlás.
  • A tanulási stílus 5 jellemzője. A saját tanulási stílus összeállítása.
  • A tudás alapú tanulás folyamata.
  • Egyhurku és kéthurku tanulási modellek.
  • Az optimális tanulási állapot beállítása: mozgás, táplálkozás, környezet.
  • Egyéni tanulási módszerek. 200 tanulási technika ismertetése.
  • Memória működése. Mnemotechnikák a jobb emlékezetért.
  • Relaxáció, légzőgyakorlatok, irányított figyelem technikái.
  • Célképzés szabályai.
  • típusú időbeosztás.
  • Reaktív-proaktív viselkedés jelentősége.

Kiknek ajánlott a képzés?

  • szülőknek, akik segíteni, támogatni szeretnék gyermekük fejlődését,
  • szakembereknek, akik tanulókkal foglalkoznak,
  • pedagógusoknak (60 órás minősített képzés!!!)
  • közép és felsőfokú képzésben tanulóknak,
  • felnőtteknek, akik újra iskolapadba úlnek és úgy érzik nincsenek eszközeik a tanuláshoz.

A képzés végére teljesítendő tartalmi követelmények:

A képzés résztvevője:

  • ismerje a legújabb kutatásokat a tanulásról, a tanulási stílusok és a hatékony tanulás összefüggéséről, a gyorsított tanulási modell alkalmazásáról,
  • ismerje a tanulási ciklus 3 komponensét,
  • ismerje a Vizuális, Auditív, Kinesztetikus tanulási technikákat és módszereket, illetve az egyéni preferenciához igazított alkalmazási lehetőségeket,
  • legyen képes elvégezni a egyéni preferencia értékelő teszteket, melyek segítségével felmérheti a tanuló érzékelési preferenciáit, tanulási stílusát, agyféltekei működését, környezeti preferenciáit,
  • legyen képes kiválasztani, továbbá a tanulókkal elsajátíttatni, begyakoroltatni a saját tanulási stílusuknak megfelelő egyéni tanulási technikákat, amelyek segítségével meggyorsítható és hatékonnyá tehető a tanulás.

A modul teljesítése akkor sikeres, ha a hallgató részt vett minden gyakorlaton és azokat sikerrel elvégezte.

Egy szabadon választott személlyel/tanulóval vegye fel az I. számú jegyzet 1. számú mellékletében szereplő Személyes tanulási profilom preferencia értékelő táblázatot. Ez alapján tegyen írásban javaslatot az egyéni tanulási technikák alkalmazására. Írjon legalább 5-5 módszert a vezető tanulási modalitáshoz, illetve a tanulási stílushoz a felmérés tükrében. A záró írásbeli munka terjedelme maximum 5-7 oldal, elkészítésének határideje az utolsó foglalkozási órát követő 1 héten belül.

Az értékelés szempontjai: A záró dolgozat elfogadható, amennyiben tartalmazza a továbbképzésen elhangzott ismereteket, kulcsfogalmakat. A megismert módszereket adekvátan alkalmazza a résztvevő a tanulási tervekben.

Megengedett hiányzás 5 óra. Amennyiben a hallgató Önhibájából nem vett részt a képzésen, úgy az adott részt meg kell ismételnie, melyet 50% kedvezménnyel tehet meg. Amennyiben önhibáján kívül nem tudott részt venni a képzésen, úgy igazolás bemutatása mellett az adott részt egyszer díjtalanul megismételheti.

A képzési modul ára: 75 000.- (ÁFA mentes) + 2x4000.- jegyzet költség (2db 100-100 gyakorlatot tartalmazó jegyzet, melyet kézikönyvként használhat.)

A hallgató ajándékba megkapja a Gyógyító célok c. könyvet. 

A képzés pedagógus akkreditációs nyilvántartási száma: 23/388/2015.

A képzés leírása:

A gyermekek egyre nagyobb terhelésnek vannak kitéve az iskolában. A hatalmas információmennyiséget képtelen az agyuk feldolgozni, hegynyi információt kapnak, amiknek a feldolgozása, megértése és alkalmazása egyre nagyobb kihívások elé állítja őket. Ennek és a nem minden esetben ideális életmódnak, mozgásfejlődésnek, táplálkozásnak köszönhetően hazánkban is egyre nő a dyslexiás, tanulási akadályozottsággal küzdő gyermekek száma. Nemzetközi felmérések azt mutatják, hogy közel 30% a tanulási kihívásokkal viaskodó gyermekek száma, de van olyan adat is, ami szerint eléri a 40%-t a fejlesztésre szorulók aránya. Ahhoz, hogy a tanulás zökkenőmentes és hatékony legyen, ismernünk kell a saját és tanítványaink tanulási stílusát. Milyen módon vesszük fel az információkat, hogyan raktározza azokat az elménk, milyen a tanulási környezet, milyen eszközöket és módszereket tudunk alkalmazni a hatékony tanulás során? A modern kutatási eredmények alapján összeállított, személyre szabott tanulási technikák széles tárházát nyújtja a képzés. A résztvevő megismerkedhet azokkal a gátló és segítő tényezőkkel, amelyek hatkonyabbá, gyorsabbá teszik a tanulást. Konkrét tanácsokat kaphat a képzésen, illetve adhat a képzést elvégző a hozzá forduló tanulóknak, segítve őt a tanulási folyamatában.

A képzés során a résztvevők a gyakorlatokat a Gyorsított tanulási technikák jegyzet I.-II. című módszertani gyűjteményből végzik.

Ajánlott irodalom:

  • Dryden és Dr. Vos: A tanulás forradalma I.-II., 2004, Budapest, Bagolyvár kiadó
  • Joshua Foer: Eisteinnel a Holdra, 2012, Budapest, Század Kiadó
  • Emil Coué: Az autoszuggesztió végzésének technikája, letölthető: http://www.egyensulyert.hu/downloads/autoszuggesztio.pdf
  • Emil Coué: Elméd gyógyító hatalma, 2010, Dunaújváros, Egyensúlyért Bt.
  • Allan és Barbara Pease: Memóriakontroll, 2006, Budapest, Fiesta Stúdió Könyvkiadó
  • Noah St. John: A Siker titkos kódja, 2010, Budapest, Bagolyvár kiadó
  • David Allen: Intézz el mindent, 2010, Budapest, Bagolyvár kiadó
  • Dr. Caroline Leaf: Tehetség vagy!, 2014, Debrecen, Denton 2000 Bt.

Cikkeink:

 

FIGYELMEZTETÉS! A képzésen bemutatott technikák, gyakorlatok nem diagnosztikai értékűek, nem adnak orvosi javaslatot és nem helyettesítik a szakorvosi ellátást. Az információkkal nem szándékozunk orvosi, fiziológiai vagy egyéb hasonló szolgáltatást ajánlani. Ha valaki szakorvosi ellátásra szorul, arra bátorítjuk, hogy keresse fel kezelőorvosát. Az itt tanult teszteket, korrekciókat mindenki saját felelősségére alkalmazhatja.

          

Módosítva: 2017. március 7.

  

Honlapunkon cookie-kat használunk, amik segítenek a legjobb szolgáltatások nyújtásában. Részletek az Adatkezelési Tájékoztatóban.