JoomlaLock.com All4Share.net

Az információs társadalom elvárásainak megfelelően a fiatalok  egyre több információt kapnak az iskolában, amiknek a feldolgozása, megértése és alkalmazása fokozott kihívások elé állítják őket. Ennek és a nem minden esetben ideális életmódnak, mozgásfejlődésnek, érzékszervi működésnek, táplálkozásnak köszönhetően hazánkban is egyre nő a dyslexiás, tanulási akadályozottsággal küzdő gyermekek, fiatal felnőttek száma. Nemzetközi felmérések azt mutatják, hogy közel 30% a tanulási kihívásokkal viaskodó gyermekek száma, de láthatunk olyan adatot is, ami szerint eléri a 40%-t a fejlesztésre szorulók aránya. 

A felnőttek felé már elvárás, hogy képesek legyenek folyamatosan megújulni. A Life Long Learning, azaz az Élethosszig Tartó Tanulás már nem csak egy elképzelés, hanem a valóság. Aki nem tanul, nem képzi magát folyamatosan, az elakad az úton, megreked és nem képes továbblépni.

  • Képes vagyok-e tanulni?
  • Milyen preferenciák mentén tudok gyorsan és hatékonyan tanulni?
  • Nem igazán látom az összefüggéseket?
  • Sokszor nem tudok figyelni, egyszerűen nem hallom, amit mondanak.
  • Mi szükséges ahhoz, hogy a legkisebb energia befektetés mellett a legtöbbet kihozzam magamból?
  • Mi áll a fejlődésem útjába?
  • Úgy érzem, hogy nem vagyok képes már újat elkezdeni. 

Ezekre a kérdésekre keresi és adja a választ a Tanulási coaching

Ahhoz, hogy a tanulás gyors és hatékony legyen, ismernünk kell a saját tanulási stílusunkat (Pl. 8 intelligencia, amely a teljes stílusnak egy része). A modern kutatási eredmények alapján összeállított, személyre szabott tanulási technikák széles tárházát nyújtja a Tanulási coaching.

Megismerkedhet azokkal a gátló és segítő tényezőkkel, amelyek hatékonyabbá, gyorsabbá teszik a tanulást. Konkrét tanácsokat kaphat arra nézve, hogy miként tanuljon, milyen területeket célszerű fejlesztenie ahhoz, hogy képes legyen gyorsabban felvenni az információkat.

A Tanulási coaching célja, hogy a résztvevők megismerjék a legújabb kutatásokon alapuló tanuláselméletet a tanulási stílusok és a hatékony tanulás összefüggéseiről, a gyorsított tanulási modell alkalmazásáról. Saját élményű gyakorlatok során olyan módszertani pluszt kapnak, amivel a kognitív tanulás hatékonyságát nagymértékben emelni tudják tanulásuk során. 

JELENTKEZEK

Kiknek ajánlott a Tanulási coaching?

  • Általános iskola felső tagozatos tanulóinak.
  • Középiskolásoknak.
  • Felsofokú oktatásban résztvevőknek.
  • Felnőtteknek, akik újra iskolapadba ülnek. 

Mi történik a coaching ülések során?

  • A helyzetnek megfelelően választunk az alábbi tesztek közül:
    • Felmérjük az Ön vagy gyermeke tanulási stílusát: Vizuális, Auditív vagy Kinesztetikus típusban tartozik-e; 8 intelligencia teszt és egyéb preferencia értékelők.
    • Kineziológiai teszteket végzünk az Optimális Agyi Szervezettséggel és/vagy az integrált agyműködéssel kapcsolatban.
  • A tesztek alapján konkrét, személyre szabott tanulási stratégiát állítunk össze.
  • Amennyiben szükséges Pedagógiai Kineziológiai balanszokat végzünk.
  • Önismereti munkát végzünk annak érdekében, hogy önbizalma, önértékelése erősödjön, láthatóan fejlődjön és képes legyen meghallani a „modern idők” szavát.
  • Megismerheti a célkitűzés legújabb módszereit.
  • Jegyzetelési technikákat, memória gyakorlatokat is megimerhet, de ha szükséges, akkor foglalkozunk a gyors olvasás módszerével is.
  • Stresszekezelés, félelmek (felelés, vizsgadrukk) oldása. 

Mennyi idő ez?

A Tanulási coaching ülések addig tartanak, amíg Ön el nem éri a kitűzött célokat, amiben az elején megállapodtunk. Átagosan 3-4 hetente találkozunk. A köztes időben begyakorolhatja a megbeszélt gyakorlatokat. 

A Tanulási Coaching 6 napos tréning keretében is elvégezhető, amit középiskolás kortól javaslunk.

Módosítva: 2016. március 7.

  

Honlapunkon cookie-kat használunk, amik segítenek a legjobb szolgáltatások nyújtásában. Részletek az Adatkezelési Tájékoztatóban.